Virrvarr

Har alltid fått lära mig att man ska tänka positivt, se saker från den ljusa sidan. Då mår man mycket bättre här i livet! Men, men, men. Att tänka positivt är inte samma sak som att förtränga sånt som är jobbigt. Man får faktiskt tänka på det som är skit, man får faktiskt älta det om och om igen. Jag tror att man mår bra av att vara ärlig! Säga rakt ut hur det känns! Jag gör det i alla fall. Att klaga är att bearbeta - bara man inte fastnar i ett träsk utan tids nog lyckas ta sig framåt.

Dags att älta...


Hur TUSAN  ska man veta vad man vill här i livet? Hur TUSAN ska jag kunna veta hur mitt liv ska se ut om femton år för att då vara lycklig? Att gifta sig är ett beslut för livet, och det börjar med ett förhållande. Att välja utbildning kommer påverka én stor del av mitt ykesliv, och det börjar med ett sök på antagning.se

Jag blir så förvirrad att jag inte orkar tänka, utan skjuter upp allt istället. Alla beslut samlas på hög, blir ömma punkter som framkallar tårar och överreaktioner i tid och otid. Det finns ingen som gör mer ont än att såra någon. Att vara orsak till ett krossat hjärta.

Samtidigt har jag så mycket fina drömmar. Tänk hur det skulle vara att jobba i London ett tag? Få prata engelska, gotta sig i en grym stad. Det är vackert att vara ung, för det innebär frihet.                                         f r i h e t. 


Det som händer nu
- just nu -
är förbi på en sekund.
NU blir FÖRR
och SEDAN blir NU
och hela livet
bara rusar förbi.
Själv springer jag efter
med andan i halsen...
(Kaj Beckman)

vad hände?

M



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0