Chicago

Tillbaka igen. Mycket ar sig likt sen jag akte harifran med min stora backpack-ryggsack for nastan ett ar sedan. Det kanns valdigt naturligt att sla sig ner i en trasig soffa inne i the Coop och flyta in i gemenskapen med tjejerna. Strosa runt pa campus-omradet och halsa pa bekanta. Ga ut pa shoppingrundor i coola stadsdelar och ta the L downtown. Mycket har forandrats. Framforallt har jag forandrats, och jag ser pa min gamla verklighet med nya ogon. Jag kanner mig inte lika kanslomassigt stormig som forra gangen jag var har, jag ar inte riktigt lika dum.
Det basta med att vara har ar att byta miljo, mer eller mindre glomma det som ar jobbigt dar hemma.
Flyr du? var en fraga jag fick innan jag akte. Visst flyr jag! svarade jag helt arligt.

I wanna be an eagle, soaring high
set my name across the sky
I wanna break free before I die
before another day goes by
Oh Lord, I've got to be
like an eagle flying free
M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0