Regn, det kan faktiskt vara riktigt skönt.


22 februari 2012

I flera dagar har mitt Göteborg legat under ett istäcke; resultatet av några månaders snö. Mina dagisbarn halkar helt okontrollerat ute på lekplanen. Minstingarna skriker av frustration över att inte kunna gå utan att falla pladask på rumpan (som att dom inte vore handlingsförlamade nog i sina tjocka munderingar), och de lite större kommer till fröken med näsblod och små bulor i pannan.

Mitt i allt detta anmäler sig Fröken M till en löpträningsgrupp. Ikväll direkt efter jobbet gällde det. Under dagen har mycket av isen smält bort och ersatts av jättelika vattenpölar. Vi var ett gäng tjejer med stora förväntningar som möttes i regnet. 

"Beach 12!" flämtade tjejen bredvid mig fram, när vi lunkade på i ösregn och rundade de största pölarna på gångvägen.
"Välsvarvade ben, fasta rumpor..!" spann jag glatt vidare. 
"Jag ska komma iiii miiin bikiniii!" klämde någon längre bak i gruppen fram. 

Girlpower var vad vi hade ikväll. Och REGN, det kan faktiskt vara riktigt skönt. Det kan liksom plaska så gött i ansiktet :) 

/m
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0