Lite blaj

Vissa dagar är fantastiska. Det är vackert väder, håret ligger inte slickat mot hjässan, utan har för första gången på flera månader lite volym, maten smakar bra och jobberbjudandena haglar in. Okej, det sista var önsketänkande - det handlar bara om en intervju. MEN ÄNDÅ.

Pappa tvingade med mig ut på långpromenad förut. I hela två timmar gick vi, klädda som michelingubbar, och pratade om allt från svensk psykvård till otrohetsdraman som utspelat sig i vårt grannskap. Givande skvaller för min del alltså. 

Bästa kommentaren idag:

"Nu måste vi skynda oss hem så jag hinner raka mig innan mamma kommer. Hon är arg på mig för att jag ser ut som en rysk armhåla i ansiktet."

Då undrar jag förstås hur mina ömma moder kunde komma med en sådan liknelse. Hur bevandrad är hon egentligen i ämnet "ryska armhålor"? Jag bara undrar.

Hepp. Råkade visst erbjuda mina hushållsnära tjänster imorse. Ja, jag ska dammsuga alltså. Nu.

SEDAN BIO.

/F


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0