Februari

Januari, deppmånaden (som också ska vara den månad då flest par gör slut) är över. ÅH så skönt. 

Dock finns det ju de som lever i ett evigt Januari, som inte vaknar upp och inser att våren är på väg och att livet är rätt så härligt ibland.

Jag har en vän som känner så. Hen mår dåligt. J ä t t e d å l i g t. Hen äter starka mediciner, har overklighetskänslor och självmordstankar. Självmordstankarna var borta ett tag, men nu är de alltså tillbaka igen. Jag är orolig. Vi umgås inte särskilt ofta, men när det väl händer så pratar vi om hens psykiska hälsa. Det är svårt. Jag kan ju inte göra så mycket mer än att krama hens hand och säga att jag finns här. Lyssna. 



Jag är förkyld också, så livet känns lite pissigt idag.

/F

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0