En vanlig torsdag

Pappa kom in och väckte mig 06.20 i morse. Vi skulle upp och göra frukost på sängen till mamma som fyller år i dag! Helt yr av trötthet masar jag mig upp.

Sen var det dags för körlektion 07.50. Min körskolelärare konstaterar i slutet av lektionen att "du är betydligt bättre på tittandet, OCH du backar snyggt". Weeeeey, det var en push! Jag backar snyggt!

Började jobba 09.00. Fick springa från hållplatsen eftersom bussen var 8 minuter sen. Där sprack min tidsplanering, och jag kom högröd i ansiktet med andan i halsen till jobbet (som om det vore något ovanligt... min tidsplan brukar spricka... och sen finns det inte alltid en tidplan överhuvudtaget) men var ändå trevlig och glad. "Aaandaaaas" blir det första jag får höra av min lugna kollega.

Nyligen hemkommen från jobbet, 16.30, rusar jag in på toaletten. Släpper lös och kollar sen i spegeln; ytterligare en dag ute i solen med barnen har gjort sitt. Måste-köpa-en-ansiktskräm-med-solskydd lägger jag till på Do it-listan. Börjar sedan frenetiskt rota i våra kökslådor efter något gott. "Bara för den här gången, det här är ingen vana" tänker jag rättfärdigande i stundens hetta. Slutar med två upptinade lussekatter, fyra salta kex och mörk choklad. Det var inte ens värt det.

Snart kommer familjen hit på födelsedagsmiddag. Jag har lovat att laga middagen ikväll. Det blir Färsk lasagne med mozarella -och cream cheese fyllning. Life is goooood.

/M


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0