Where do you go?

Så vart tar man vägen släpandes på ...sitt trasiga hjärta?
Vad gör man med det som är kvar av ...oss?
Och hur vet man när man ska ...släppa taget?
Vart tar allt det vackra vägen?

Vad kan man fylla sitt ...tomrum med?
Eller är tomrummet egentligen bara en ...saknad?
En saknad att ...vänta ut ...fast den kanske aldrig tar slut.

Du sa att du förstår att det är jobbigt att vi inte längre pratar.
Men att det inte är
konstigt ...vilket var ordet som jag valde.
"Det händer varje dag" la du till i sarkasm.  
Precis som att jag ...är onödigt emotionell?

Det spelar väl ingen roll om det händer varje dag det GÖR JU LIKA ONT I MIG FÖR DET!
Men det ...sa jag inte till dig.

En annan sa att ...jag tror inte ni är färdiga med varandra, för då hade inte du känt som du gör.
Orden sätter ...griller i mig.
Samtidigt så ...vill jag minnas varför jag inte ville mer med dig.

En tredje sa att ... du måste hitta ett sätt att
frigöra dig från det som har hänt, vad det än är som tynger dig.
Hur gör man det ...ville jag fråga.
Men det gjorde jag inte ...för tårarna var på väg och stoltheten tog överhanden.

Ett som är säkert är att ...historier som dessa  k ä n n s.
Tror inte att jag nånsin kommer ...komma ifrån det.
Kanske får jag vara vaksam och inte ...samla på mig för många historier, inte tro att jag kan vara ...oberörd.
Samtidigt vill jag känna att jag ...lever mitt liv ...inte kastar bort min ungdom ...utan vågar leva. 

Någon sa till mig att ...jag tror det är frihet att vara bara med en, att lära känna denne och bygga en trygghet.
Och när jag tänker på det ...så blir jag arg vid tanken av att raka benen för någon som inte betyder något för mig.
Fast det är bara ibland som det gör mig arg ...ibland ser jag det på ett annat sätt.

/m


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0