Det är nåt jag inte får ihop

Lämna den här staden
dra nån annanstans
där jag kan glömma allt jag inte vill veta av
och låtsas som att tiden står still i staden jag lämnat

Men vad händer om jag vill eller måste tillbaks
och det jag minns fanns, kanske inte längre finns
och allt har förändrats till något jag inte förstår
än mindre än innan jag drog

Vad händer då när jag försöker prata
med dom jag slutade prata med
när vissa kanske inte finns kvar
och jag aldrig var där när det hände

Vill lägga mig ner under täcket
och stanna där
när jag inser att ditt liv hänger på en skörare tråd än andras
att det kanske hänger på ett 50/50 val

Vill lägga mig ner under täcket
och stanna där
när jag ser hur hårt det tar på dom runtomkring
hur dom försöker vara starka

Det är nåt jag inte får ihop
Fast det kanske är det jag får inse... att det inte är upp till mig att få ihop det?
M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0