Magplask i verkligheten

Jag har haft en fantastisk verklighetsflykt på andra sidan Atlanten. Hemskt ovilligt trippade jag på planet hem.

Hemma igen. "hur går det med din körkortsteori?"-"har du rensat ut rummet på övervåningen?"-"har du fixat på banken så att du kan betala räkningar själv?" NEEJ!! får jag lust att skrika. LÅT MIG VA! som en hormonell tonåring. Jag vet mycket väl vad som behöver göras, jag är ganska duktig på att pressa mig själv. Att någon annan flyger runt mig som en liten surrande påminnande fluga gör inte saken bättre. VAR ÄR FLUGSMÄLLAREN?kan jag känna när tjatet börjar.

Det hade varit skönt att flytta hemifrån snart.

Toppbetyg på högstadiet. Toppbetyg på gymnasiet. Något annat toppklassigt förväntas.
Almanackan är ständigt fullbokad. Konserter här och konserter där. Jag lovar och lovar. Vänder mig ut- och in för att göra alla nöjda och slippa känna skuld.

"Ibland överskattar man sin egen betydelse" fick jag höra en gång. Världen kanske inte går under för att jag stannar hemma och mår bra.

Jag vill lära mig att leva balanserat.

M


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0