Perfekt

"Du är vacker precis som du är. Du är perfekt precis som du är. Du behöver inte göra dig till för att duga. Du är älskad."

Så väldigt enkelt hamnar jag i fällan där jag ser mig själv i spegeln och vill retuschera.
Resultatet blir en väldigt massa energi som läggs på mat. Att äta lite mindre mat än vad jag känner för. Sunt att ha självinsikt (man ska ju inte behöva trycka i sig ostbågar bara för att bevisa att man inte har ätstörningar)...men var går gränsen till osunda matvanor?

Så väldigt enkelt får jag småpanik när jag inte känner mig snyggt klädd och sminkad om jag ska iväg.
En hel kväll kan vara obekväm för att jag inte fick tiden till att göra vad jag ville med sminket eller inte hittade byxorna. Töntigt egentligen...men ett resultat av en karusell som aldrig tycks sluta snurra.

Det är befriande att få höra att man är perfekt;
oavsett. Och man behöver få höra det emellanåt. För även om självkänslan finns där, en inre vetskap om ens gränslösa värde, är den inte alltid på topp.

Vi förtjänar alla att bli påminda.

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0